Hieronder vindt u een overzicht van antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag en het antwoord daarop er niet bij? Stel uw vraag dan via ons contactformulier of bel 026 – 351 2087. Wij zijn u graag van dienst.

Wat zijn de openingstijden van Agro Reizen?

Agro Reizen is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 17:00 uur.

Ik ben slecht ter been, mag ik mijn rollator of rolstoel meenemen?
Voor sommige deelnemers is het prettig om een (medisch) hulpmiddel mee op reis te nemen. Bij onze vlieg- en touringcarreizen is dit in overleg mogelijk. Uw hulpmiddel dient wel inklapbaar te zijn. De touringcars waar wij mee reizen hebben geen lift. Wij gaan er daarom vanuit dat u op eigen gelegenheid in en uit de bus kunt stappen.
Tijdens onze bootreizen mag u uw hulpmiddel meenemen. Deze mag alleen tijdens het aan boord gaan van het schip en de excursies gebruikt worden. Nadat u aan boord bent, wordt uw hulpmiddel door de bemanning opgeborgen.

Moet er tijdens een reis veel gelopen worden?
Dit verschilt per reis, maar over het algemeen maken we weinig lange wandelingen. Is een wandeling toch te ver voor u, dan kunt dit ter plaatse met de reisleiding bespreken.

Is de ruimbagage inbegrepen bij vliegreizen?
Bij al onze vliegreizen is uw ruimbagage inbegrepen in uw reissom. In uw reisbescheiden staat beschreven hoeveel kilo ruimbagage u mag meenemen. Mocht dit anders zijn, dan staat dit apart genoteerd.

Ik heb bepaalde wensen / eisen betreffende mijn reis. Kan ik deze van tevoren doorgeven?
Heeft u bijzondere preferenties, zoals bepaalde diëten / voedingswensen, wensen ten aanzien van uw kamer e.d., dan raden wij u aan deze bij boeking direct aan ons door te geven. Wij brengen vervolgens onze leveranciers hiervan op de hoogte. Wij kunnen u helaas geen garantie geven, maar we zullen wel ons uiterste best doen zo goed mogelijk rekening te houden met uw wensen.

Kan ik een zitplaats in de bus reserveren?
Het is niet mogelijk een bepaalde stoel in de bus te reserveren. Wel kunt u uw wensen doorgeven en dan zullen wij proberen hier rekening mee te houden.

Kan ik een stoel in het vliegruig reserveren?
Het is niet mogelijk een bepaalde stoel in het vliegtuig te reserveren. Wel kunt u uw wensen doorgeven, maar neemt u in acht dat luchtvaartmaatschappijen steeds vaker kosten berekenen voor het reserveren van een bepaalde zitplaats.

Waar kan ik mijn vluchttijden vinden?
Indien beschikbaar vindt u de voorlopige vluchttijden bij het programma van de betreffende reis op onze website. In de reisbescheiden staan de definitieve vluchttijden en vluchtnummers vermeld.

Bestaat de kans dat de reis niet doorgaat?
Het minimum aantal deelnemers voor een reis bedraagt meestal 20 personen. Indien dit aantal niet wordt gehaald, behouden wij het recht de reis te annuleren. In geval van annulering hoort u dit uiterlijk een maand voor uw geplande vertrek. Wij doen echter ons best dit zo vroeg mogelijk in te schatten. Vanzelfsprekend zijn er aan een dergelijke annulering voor u geen kosten verbonden. Ook zullen wij u, indien beschikbaar, een zo passend mogelijk alternatief bieden.

Ik heb geen agrarische achtergrond, mag ik dan mee op reis?
Indien u geen agrarische achtergrond hebt, maar wel geïnteresseerd bent in de agrarische sector, bent u van harte welkom om als deelnemer op onze reizen mee te gaan.