Agro Reizen en het Coronavirus

Laatst gewijzigd: 08/06/2021

Veilig en vertrouwd op reis
Nu er in Nederland en wereldwijd volop wordt gevaccineerd gloort er weer licht aan het einde van de tunnel. De grenzen gaan open. We kunnen weer op reis. We hebben de belangrijkste informatie voor u op een rijtje gezet.

De verwachting is dat de spelregel om een land wel of niet te mogen bezoeken, afhangt van:

1) of u wel of niet bent ingeënt
2) of u beschikt over een recente negatieve PCR testuitslag.

Het is de verantwoording van de passagier dat hij naast de bestaande reisdocumenten (paspoort of ID-kaart) over medisch geldige reisdocumenten beschikt.

Heeft u reisplannen voor 2021?
Ons aanbod voor zomer en najaar 2021 kunt u bekijken op onze website. Het is een mooi programma met allerlei diverse reizen. Wellicht heeft u al interesse in een bepaalde bestemming? Schroom dan niet en bel één van onze reisspecialisten via 026 – 351 20 87. Zij adviseren u graag over de reis van uw voorkeur.

Vaccinatiepaspoort
Zolang er nog geen sprake is van groepsimmuniteit is een negatieve PCR-test verplicht. Dat geldt uiteraard niet voor passagiers die reeds zijn gevaccineerd met het COVID-19 vaccin. Zolang het ‘green vaccine certificate’, het groene vaccinatiepaspoort, nog niet door Europa is uitgegeven is het van belang dat u een bewijs van vaccinatie als reisdocument bij u heeft. Vroeger was dat het gele boekje. Voor de COVID-19 intenting is dat het bewijs dat u heeft ontvangen bij inenting van uw huisarts dan wel van de GGD. Ondertussen wordt er door talloze nationale regeringen gewerkt aan soepele spelregels zolang het green vaccin certificate nog niet beschikbaar is. De spelregels veranderen per week per land. Wij adviseren u voor de laatste actuele informatie te kijken op de website www.wijsopreis.nl. 

Wanneer kan er naar welk land gereisd worden?
Bij oranje of rood kan er niet gereisd worden. Zodra een land op geel of groen staat, kan er wel gereisd worden.

Wat als ik kort voor vertrek positief getest ben of ziek ben en dus moet annuleren?
Indien u uw reis moet annuleren gelden de annuleringsvoorwaarden. Wij adviseren u een annuleringsverzekering af te sluiten voor het onfortuinlijke geval dat u niet mee kunt op reis. In geval van ziekte kunt u uw schade indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Een annuleringsverzekering dekt het risico van schade in geval de klant moet annuleren, bijv. vanwege een ziekenhuisopname, sterfgeval in de familie, of op medisch advies van uw huisarts. Klik hier voor meer informatie op de website van de verzekeringsmaatschappij.

Wacht u liever nog even om definitief te boeken maar heeft u wel interesse mee te gaan wanneer het weer kan?
Dan adviseren we u een optie af te sluiten voor de reis van uw voorkeur. Neemt u gerust even contact op met een van onze reisspecialisten. Zij noteren uw naam graag als optie op één van onze reizen. Het verplicht u nog tot niets, maar tegelijkertijd bent u er wel zeker van dat u mee kunt. De ervaring leert ons dat de mooiste kamers en suites vaak als eerste worden geboekt.

Ik heb een reis geboekt. Welke maatregelen zijn van toepassing en wat moet ik doen?
U dient sowieso te beschikken over een geldig reisdocument. Afhankelijk van de bestemming kan dat een ID-kaart of een geldig paspoort zijn. In en na coronatijd mogelijk ook een bewijs van vaccinatie of negatieve PCR-test. Momenteel zitten we wereldwijd in de vaccinatiefase. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de maatregelen uitgebreid dan wel versoepeld worden. De client blijft ten allen tijde verantwoordelijk voor het in het bezit hebben van de juiste reis- en gezondheidsdocumenten.

Wat moet ik doen als ik niet meer op reis wil en dus annuleer?
In het geval de client annuleert gelden de annuleringsvoorwaarden. Indien de reisorganisatie de reis annuleert, ontvangt u de betaalde reissom retour. Voor de specifieke voorwaarden verwijzen wij u naar de desbetreffende reis op onze website.

Welke maatregelen kan ik verwachten tijdens mijn reis?
Sinds maart 2020 zijn we gewend geraakt aan maatregelen. Onze partners hanteren protocollen en regels die enerzijds uw reis nog veiliger maken en anderzijds zo soepel mogelijk worden gerealiseerd. We hanteren spelregels wanneer dat nodig is. Wij doen ons best u in de reisbescheiden, die u 10 dagen voor vertrek ontvangt, hier zo uitgebreid mogelijk over te informeren. Zodra nieuwe informatie bekend is, actualiseren wij het protocol sowieso ook bij de desbetreffende reis op onze website.

Wat betekent het voor mij als Agro Reizen mijn reis vanwege corona annuleert?
Wanneer Agro Reizen de reis annuleert, bent u uw geld niet kwijt. Voor alle reizen die u in 2021 boekt geldt: u krijgt de door u betaalde reissom teruggestort op uw bankrekening (en géén voucher) in het geval dat uw reis vanwege coronamaatregelen geen doorgang vindt.

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling of restantbetaling te doen zolang ik nog niet zeker weet of mijn reis doorgaat?
Het ziet er naar uit dat er deze zomer weer gereisd kan worden. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen. We vragen u om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en uw aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen conform de spelregels. De betalingsvoorwaarden staan immers los van de annuleringsvoorwaarden.

Ik heb nog een corona voucher van een geannuleerde reis in 2020. Wanneer kan ik mijn geld terug krijgen?
Als de voucher 6 maanden of langer geleden is uitgegeven, is het mogelijk een verzoek voor restitutie bij ons in te dienen. Agro Reizen neemt uw verzoek in behandeling en zal u zo spoedig mogelijk terugbetalen.

Mijn voucher verloopt bijna, wat nu?
U kunt uw SGR voucher binnen één jaar na uitgifte inwisselen voor een andere reis. De nieuwe vertrekdatum mag ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan. Indien u geen nieuwe reis hebt geboekt en dat ook niet van plan bent en uw voucher (binnenkort) verloopt, betalen wij het voucherbedrag automatisch uit. U wordt hierover schriftelijk geïnformeerd. Bent u van plan om in de toekomst nog wel een reis met Agro Reizen te maken maar kunt of wilt u nu nog niet boeken? Dan kunt u er ook voor kiezen uw SGR voucher om te zetten in een Reischeque met een nieuwe geldigheid van 2 jaar.

Heeft u nog andere vragen of wenst u advies?
Agro Reizen heeft inmiddels meer dan 50 jaar ervaring. We kunnen u dus deskundig adviseren. Echter deze corona situatie is ook voor ons nieuw. Er zijn gelukkig positieve perspectieven. Er is immers een vaccin! We zien er naar uit dat er weer veilig en vertrouwd gereisd kan worden. U mag van Agro Reizen verwachten dat we u zo goed mogelijk informeren.

Heeft u liever persoonlijk contact? Schroom dan niet en bel dan met een van onze reisspecialisten op 026 – 351 20 87. We wijzen u graag de weg.

Agro Reizen