Agro Reizen en het Coronavirus


Het Coronavirus houdt op dit moment de hele wereld in de greep. We ondervinden hier allemaal op onze eigen manier de gevolgen van. We weten niet hoe lang de situatie nog duurt. Ook u hebt vast vragen. We vertellen u graag hoe Agro Reizen hiermee omgaat. Op deze pagina beantwoorden we de meest belangrijke vragen.

Agro Reizen: Maatregelen en beslissingen
Onze maatregelen en beslissingen voor reizen nemen we op basis van de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en op basis van de maatregelen van het desbetreffende land. Daarnaast hebben we regelmatig contact met tal van onze partners in het buitenland, zoals hotels, vervoersmaatschappijen en agenten. De veiligheid en gezondheid van u als passagier staat voorop. Van het grootste belang is dat u van ons weet, dat wij ons laten leiden door de onafhankelijke reisadviezen van Buitenlandse Zaken.

Op dit moment weten we niet hoe de situatie zich gaat ontwikkelen. Die wijzigt immers per dag. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen.


Reisadviezen
Agro Reizen volgt de reisadviezen op van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. De basisregel is: code rood betekent niet doorgaan.

Het reisadvies is per land of per regio verschillend en wijzigt regelmatig. Kijk voor de meest actuele stand altijd op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen\

 

Maatregelen door de overheid van een land
Naast het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben we ook te maken met de maatregelen die door de overheid van een land worden getroffen. Een heel aantal landen heeft inmiddels aanvullende maatregelen genomen. Dit varieert van een medische controle bij aankomst, tot het ‘op slot’ doen van het land. Steeds meer landen stellen extra eisen van passagiers die in een ander (besmet) land geweest zijn. Ook die maatregelen wijzigen heel regelmatig. Uiteraard houden wij dit voor alle reizen goed in de gaten.

U kunt deze informatie zelf ook vinden op:
https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm

 

Reizen met vertrek op langere termijn (vanaf september)
Over alle reizen op langere termijn (dus vanaf begin september) is nog weinig te zeggen. We weten niet hoe de situatie zich in tussentijd ontwikkeld. We volgen de situatie op de voet. Mocht het nodig zijn om maatregelen te treffen, dan zullen we dat ook doen. Tot die tijd gaan we ervan uit dat de reis gewoon doorgaat. Geen bericht is goed bericht!


Wilt u weten hoe de situatie echt is? Neem een kijkje op de website van Buitenlandse Zaken.


Heeft u reisplannen voor het najaar en nog niet geboekt? Neem dan een optie!
Iedereen wil op vakantie. U toch ook? Dan adviseren we u uw reis voor in het najaar 2020 gewoon te boeken. In uw idee is het najaar misschien nog ‘ver weg’, maar de tijd gaat snel. Wij hopen dat de najaarsreizen gewoon kunnen vertrekken.

Twijfelt u nog een beetje? Heeft u wel plannen om een reis te gaan maken, maar kunt u nog niet definitief beslissen? Bijvoorbeeld: omdat u af wilt wachten hoe deze Corona-situatie zich ontwikkeld? Neem dan een vrijblijvend optie! Wij houden dan een plaatsje voor u vrij op deze reis. Want we hebben graag dat u met ons mee gaat. En anderzijds heeft u meer tijd om er over na te denken en hoeft u de boot toch niet te missen. Neemt u gerust even contact met ons op. We noteren uw naam graag als optie op één van onze
reizen.


Verder nog vragen?
Agro Reizen heeft meer dan 40 jaar ervaring. Maar ook deze situatie is voor ons nieuw.
Er is niets zo moeilijk als het voorspellen van de toekomst. Ook wij weten niet hoe de Corona-situatie zich gaat ontwikkelen of hoe lang dit duurt. We hopen van harte dat het tij keert. U mag van Agro verwachten dat we u zo goed mogelijk van informatie voorzien.
Heeft u verder nog vragen? Mail ons dan gerust op info@agroreizen.nl of bel ons tijdens kantooruren op 026 3512087.

We wijzen u graag de weg.


Team Agro Reizen


Bijgewerkt op: 9 juni 2020


Veelgestelde vragen


ANVR
Agro Reizen is aangesloten bij de brancheorganisatie ANVR heeft op haar website een pagina met veelgestelde vragen.
Op deze website vindt u antwoorden op veelgestelde vragen.
Klik hier: https://www.anvr.nl/lists/belangrijknieuws/artikel.aspx?ID=12&hideribbon=1

Ik vertrek binnenkort (bijvoorbeeld tussen nu en 2 maanden) naar een bestemming waar geen negatief reisadvies is. Kan ik mijn reis kosteloos annuleren?
Het antwoord hierop is: Nee.

Voor alle reizen op kortere of langere termijn geldt: Er is geen versoepeling in annuleringsvoorwaarden, de normale betalingsvoorwaarden gelden. U kunt de door u geboekte reis niet zomaar annuleren. Alleen in het geval van een negatief reisadvies (dus code rood!) kunt u uw reis omboeken. In alle andere gevallen (dus ook met code oranje) kan dat niet. Mocht u willen annuleren, dan kan dat. Maar dan gelden de gewone annuleringsbepalingen en kosten. De situatie wijzigt wel per dag. We volgende ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig maatregelen treffen.


Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik mijn reis vanwege Corona wil annuleren of omboeken?
Dat hangt af van de maatschappij waar u uw verzekering hebt afgesloten. Bekijk hier een overzicht van de voorwaarden per verzekeraar.

https://www.independer.nl/reisverzekering/info/annuleringsverzekering/corona-virus 


Wanneer besluit Agro Reizen of een reis doorgaat of niet?

Wij volgen al het nieuws rondom het Coronavirus natuurlijk op de voet. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Wij volgen de adviezen van het Ministerie van Buitenlandse zaken en het RIVM op. Het is best mogelijk dat in de zomer gewoon gereisd kan worden naar gebieden waar nu een negatief reisadvies voor geldt. Wij wachten de situatie dus af. Wanneer de situatie wijzigt, zullen we alle betrokken reizigers informeren.\


Wat betekent het voor mij als mijn vakantie vanwege een negatief reisadvies?
Wanneer Agro de reis annuleert, bent u uw geld niet kwijt. U houdt het bedrag dat u aan ons hebt betaald als tegoed (‘waardebon’) voor een volgende vakantie. U kunt dan een nieuwe reis boeken uit ons aanbod. Het bedrag van de waardebon wordt dan verrekend. Deze zogenaamd ‘Corona-voucher’ valt onder de dekking van de garantieregeling van de SGR. Hiermee blijft u de zekerheid houden dat uw reeds betaalde reissom veilig is gesteld.

 

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling- of restantbetaling te doen? Omdat ik nog niet zeker weet of mijn reis wel doorgaat?
We willen u vragen om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en uw aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen. Want betalingsvoorwaarden staan los van
annuleringsvoorwaarden.